вторник, 28 юли 2009 г.

Щанги

От около 16 годишна се боря с теглото си. Израснах като стройно и слабо дете, което впоследсвие се превърна в ... мутант :) 175 см, 80 kg на 14 години. Имах няколко безуспешни опита да свалям - минах включително през фазата по 1 ябълка на ден, а след това и през пълен глад. Отслабвах, и после пак хайдеееееееее.... Колко глупава съм била тогава, колко слабо информирана. А по-лошото е, че болшинството жени са на този акъл все още. Гледам ги по улиците - мършави, но мазни. Без грам мускул по себе си, с ужасна стойка, целулит. Едни такива отпуснати и безформени. Пряко сили изяждат 1 салата за вечеря и после се оплакват, че са преяли. Обеда им обикновено се състои от 1 пакет солети, 3в1 и вафла Боровец. Те са винаги на диета. Слаби са, спор няма, но като ги стиснеш някъде все едно стискаш тесто. Не, не, все едно е наденица и като я стиснеш посредата ще каже "Цврък". И аз бях такава. Миналото лято преди да започна да тренирам бях същата - бях успяла да се докарам до около 58 кг, но пък мерките ми бяха доста по-големи от сегашните (на 61 кг). И бях мекичка като тестото дето баба го меси за мекици. И пак не бях доволна. И слава богу де. Започнах да тренирам сериозно септември месец миналата година. Сериозно значи, че за този период не съм пропускала нито 1 тренировка освен ако не съм болна. Стигала съм и до 6 тренировки седмично. Тренирам с базови упражнения, колкото се може по-тежко и малко повторения. И това го правя за да губя мазнини и да развивам функционална мускулатура, не за да трупам мускулна маса. Не съм станала двойничка на Mrs Olimpia, а няма и да стана. То ако беше толкова лесно, пък и особено за жена, мъжете, които имат много повече тестостерон би трябвало да са около 10 пъти по-големи и да прогресират 10 пъти по-бързо. Надявам се да вие ясно, че професионалните състезатели се тъпчат с какви ли не боклуци, повечето от които са забранени. Тренирам така защото:

1. Ми харесва. "Допира на желязото" :) Намирам го за много секси, когато слаба и стегната жена дръпне 80 кг тяга или направи Good Morning с 50 кг.

2. Машините ме изнервят и отегчават. Да правя 347862396 серии по 42523798573 повторения?! Бе яяяяяяя.........

3. Машините са направени с цел маркетинг. За повечето хора, които не знаят как да използват свободните тежести. Пък и лъскавите машини изглеждат доста по-добре от лостовете, дъмбелите и тежестите.

4. Предизвикателство е. Подобрявам постиженията си почти всяка седмица. Състезавам се със себе си.

5. Успокоявам се. Когато съм ядосана отивам до залата, правя няколко тежки серии и съм готова.

6. Харесва ми как се оформя тялото ми. Преди, макар и слаба имах корем и паласки. Сега имам плочки и негърско дупе.

7. Имам чудесен треньор.

Не е малко а?

Повечето жени, след като се наканят да запоюнат да тренират предпочитат да го правят малки тежести и много повторения (и да ядат по 1000 калории на ден - а ако може още по малко - ей супер). Тяхна воля. Няма да спорим, защото този спор е безмислен и води обикновено до големи скандали. Всеки сам избира кое е най-добро за него. Но когато те започнат да се оплакват, че нямат никакъв прогрес за последния месец, аз ще се хваля с последния си ред плочки или с подобреното постижение на клек. Високообемните тренировки с малко повторения с цел постигане на аеробен режим и горене на мазнини правя тялото ви по-ефективно. Тоест ако преди сте харчели 50 калории за 1 серия, то след 2 месеца ще харчите 30 калории за същата серия. А нали целта е да горим повече калории? И в крайна сметка аз не откривам топлата вода - това е толкова логичен и очеваден факт, че е направо смешно да го коментираме. Тялото е направено да оцелява, на него му трябва енергия и то иска да си я пази тази енергия. Няма нищо по-нормално от това. А тези високообемни тренировки комбинирани с недохранване? Ау, муцка, както казва един приятел. След бързото сваляне на първите 5 кг (от които доооста голяма част са вода и гликоген, а не мазнини между другото) тялото е толкова шокирано, че минава на "sleep mode" и ще си държи мазнините до край. Нали ви казах, то е създадено да оцелява. И когато работите срещу него, а не заедно с него, то ще победи.

Затова аз ще ходя да си папам пържолите и сланината и да си вдигам щангите, а те ще си останат гладни и омърлушени.

ПП. Между другото - днес ме измериха. 175 см, 61 кг, 12,6% мазнини. Never felt better. За заинтересованите - ето линк към тренировъчния ми дневник http://www.bb-team.org/forums/viewthread/35497/

1 коментар: