петък, 4 юни 2010 г.

Confessions of a big mama

Женственост. Що е то?
От какво се определя? И кой го определя? Има ли универсални стандарти?
Кога една жена престава да е женствена?
Какво значи мускулеста?
Кога минаваш границата?
Има ли граница изобщо?
Доколко себевъзприемането и самооценката относно външния ни вид се определя от външни фактори като общественото мнение и наложените стереотипи?
Защо жените не трябва да вдигат тежко?

Много въпроси. Без еднозначен отговор.
Аз съм на 23 години, висока съм 175 см и тежа цели 63 кг в момента.
Имам много мукули. Имам голям гръб, широки рамене и ясно очертани бицепси. Нямам кой знае какъв бюст, нито пък ясно изразена талия. Тоест - при мен всички онези "признаци" на женствеността ги няма. М, да не забравим - имам по 2 реда мазоли на всяка ръка. Обикновено поне по 1-2 скъсани.
И нямам целулит. Нито грам.
Обичам да тренирам.
Не, по-точно обичам да се самоунищожавам с тренировки.
Зашо? Зашото ми харесва. И защото мога.
Тялото ми е силно и здраво.
И казах ли ви - имам мускули. И си ги обичам.
И съм женствена. При това много. Нося рокли и токчета. Качвам ви и снимки, да не кажете, че просто така си говоря.

Всеки ден гледам момичета, които гладуват, тренират с розовите гири и правят по милион повторения на аддуктор машината РЕЛИГИОЗНО. Ядат по 1 ябълка на ден и мечтаят утре да се събудят и да са 45 кг. И аз се питам - а какво женствено има в болнавият и измършавял вид на моделите от списанията? Явната липса на мукулен тонус, прозиращите ребра и кокалаци, безформените ръце и крака или плоските задници?
Вчера ми донесоха последният брой на списание Ева, където има фотосесия на бански костюми. Моделът е по цици. Гледах и си се чудех - добре де, аз ли не съм добре, или това момиче има най-ужасното тяло, което съм виждала ?!?! И защо по дяволите е снимана гола в известно българско женско списание? И колко ли момичета ще вземат това списание и ще гледат тези снимки и ще кажат - уау, ква мацка.....

Явно е въпрос на вътрешно усещане. Явно моята представа не се припокрива с 90% от представите на масата.

Тук идва обаче интересната част. Кога успяваме да разграничим собствените си представи от тези на масата? Кога успяваме да избегнем наложените стереотипи и просто да се радваме на това което имаме и което сме? (ебаси, много въпроси много нещо)
Личен опит - бях дебела, ама не знаех. Сериозно. Като дете бях висока и слаба, в пубертета надебелях и стигнах 80 кг, но все още се възприемах като онова високо и слабо дете.
В огледалото не виждах дебеланката, която бях. Виждах момиче "с едък кокал" :)
Самозаблуда. Докато не започнах да изпитвам трудности с намирането на дрехи.
И тогава се запона битката.
Но идеята ми е - ами ако не бях изпитала трудността с дрехите?
Ако хората околко мен също бяха толкова дебели? Дали щях да се хвана в ръце и да съм това, което съм сега?
Едва ли.
Значи в този случай общественото мнение и наложените стереотипи са ми направили услуга.

Няколко години по-късно. Вече не съм дебела. Но не съм и слаба. Имам друг проблем. Имам рамене. И гръб. Познавам една друга прекрасна жена, която пък има крака.
Представяте ли си. Имам рамене. Пък тя крака. Уау.
И пак съм извън стереотипа. ЯКО извън него. Много се тормозех - сериозно. По едно време минах на тежка калорийна рестрикция с идеята да сваля мускулна маса. По едно време бях спряла и да тренирам тежко. А аз ОБОЖАВАМ да тренирам - колкото се може по-тежко.
Да, свалих ги мускулите, но 2 месеца след това те си се върнаха. Няма как - винаги ама винаги когато тренираш един мускул качествено и се храниш качествено ще има мускулен растеж. Нали за това тренираме в крайна сметка.
И после се замислих - искам ли да съм като масата?
Не.
Харесват ли ми скелети?
Не.
Добре де ами тогава защо се опитвам отчаяно да се превърна в скелет?
Не знам. Щото.
Страдам ли от липса на мъжко внимание?
Не.
Ми тогава къв ми е проблема с раменете?
Е... големи са.
Казва кой?
Не знам.

И настана покой. Дам, по-различна съм. И това ми харесва. И това е прекрасно. Възхищавам се на жени като Jamie Eason, а същевременно когато аз започнах да заприличвам на нея, взех да се дърпам.

* Все още съм далеч от нейната физика, но хайде да кажем, че тенденцията е натам.


Скоро участвах и в още една дискусия относно женската мускулатура.
Ето едно мнение което ми горчи още:
*мнението е на мъж
"Венцеслава Атилова ще ме прощаваш но мацките от горните снимки са много готини.... За мен тази която си показала ти е чист травестит.... Ненавиждам яки жени с гръб, трапец и крака като мъже.... Не знам може това да е някаква известна спортистка но няма нищо секси в нея (поне аз не намирам): грозна татуировка на цялата ръка + обеци като на маймуна... "

И по-скоро частта с "ненавиждам яки жени с гръб, трапец и крака като на мъже...."

И та даааааааааааа. Крехкият ми душевен баланс пак неше нарушен.
За кратко.
Защото пък се замислих друго. Слава богу, голяма част от мъжете с които контактувам спортуват, и споделят мнението ми относно женствеността и нейните измерения. Останалите - търсете си манекенки.

И за да объркам още повече нящата - къде отиде функцията. Досега разсъждавах само за формата. А къде е функцията.
На кого му пука всъщност дали ще имаш плочки по корема, ако не можеш да направиш едно набиране примерно?
На мен.
А на кого ще му пука, че клякаш с 200 кг, ако шкембето ти излиза 3 педи пред теб?
Пак на мен.

Тук нямам отговор. Искам И формата И функцията.

Ето ви снимки.
Съм ли или не съм?

18 коментара:

  1. Си :) И женствена, и нежна, и силна!
    И си прекрасна :)

    ОтговорИзтриване
  2. Съжалявам, но не си. Истински красивото женско тяло е леко, нежно, с тънка талия и сочен бюст, овално дупе, над женствени бедра. С прозрачно бяла мека кожа. а ти си с мазоли, набита, яка като биче, с дънери за крака, широк гръб, дъска за гладене отпред, баници вместо ръце.

    Потресаваща гледка, жалко е, че се самозаблуждаваш, че си нещо. Тъжно е да нямаш цици, да осъзнаваш, че си ощетена, правилно си разбрала, че силикона не е алтернатива, но това в което си се превърнала е по-лошо. Взимай мерки! Тътреща се изгърбена мъжка стойка и фигура. Нищо женствено няма в теб.

    ОтговорИзтриване
  3. Ех, Peter, цял пост си изчел и не си го разбрал и грам :)
    С тази омраза сам си докарваш проблеми, но надали ще ме разбереш...
    Присъединявам се към мнението на Миленчето, за да има нещо по темата все пак :)

    ОтговорИзтриване
  4. На снимки нещата изглеждат по - различно. На живо обаче, Венци изобщо не е този образ, който Peter е описал. Венци е със страхотна фигура, а пък е и красива и който си мисли, че става дума за някакво женище без грам женственост, определено греши!

    ОтговорИзтриване
  5. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  6. Венци, много е хубаво, че мислиш на глас за неща, които много жени си мислят на ум и гледат да заглушат преди да са ги помислили на глас. Да си различен, да си постигнал радващо те тяло, с което общуваш и да празнуваш това, че отгоре на всичко си и женствена, може да идва в повече на някои хора, но това не го прави по-малко реално като постижение. Една жена от която струи здраве, жизненост, плодовитост и сексуалност, в никакъв случай не е обвързана с конкретни мерки. Повечето жени, които виждаме по подиумите са по-скоро асексуални и неженствени, за да могат да бъдат рисувани и обличани по начин, който да пасва на дизайнерите, останалото е оперирано чувство за естетика, което ни е наложено отвън. Културата ни е ограбена драстично откъм позитивни женски модели, дано виждаме повече такива и в лицето на други жени, освен теб.

    По темата ти е и това:
    http://www.leighpeele.com/the-ideal-female-body

    ОтговорИзтриване
  7. мацка и 3/4, и тъмната коса ти отива повече от русата.

    ОтговорИзтриване
  8. Венци, ти си прекрасна жена! Страшно ти се възхищавам и адски се радвам, че те познавам лично и ми пълниш душата с тези писания! :)))

    ОтговорИзтриване
  9. Венци, мога само да кажа че си страхотна жена, и ако не бях сериозно обвързан щях да ти искам телефона. :)

    ОтговорИзтриване
  10. Уау :) Не съм си и представяла, че тази публикация би могла да предизвика такава бурна реакция у някой. Още повече у човек, който не ме познава...
    Искрено се надявам повече жени да прочетат тези думи и да се замислят над това, какво те искат, а не какво искат другите от тях.
    Благодаря на всички ви за мненията, както и на хора като Галя, за това, че работят ежедневно опитвайки се да разбият стереотипа и да покажат, че няма нищо по-хубаво от това да си силен и здрав.

    ОтговорИзтриване
  11. До оня вуйчо Ваньо, където казва как трябва да изглежда "хубавата жена". Е тази "хубава жена" ще ти роди детенце, където ще е хилаво, болнаво и на 2 години ще почине от настинка! Неслучайно през цялата човешка история предпочитани невести са били силни и женствени жени (с ясно изразени форми, демек яки бедра, силни рамене, ръце). Те са разждали истинските войни, а не хилави глисти като теб, които имат нужда от помощ, за да си дигнат гащите. Аре уа! Да живеят пластмасовите бутилки и болимичните машини за повръщане!? Не, благодаря! Да живее кака Венци и кака Милена!

    ОтговорИзтриване
  12. Момиченце, точно споменатата от мен жена ще роди здраво жизнено и умно детенце, защото мазнините не са и на 0,1%, тестостерона до небето, а цикъла спрял от няколко години! Авторката на блога знае за какво иде реч! Сочният бюст, овалното дупе и женствените бедра са еталон за женска красота и фертилност! Широки рамене, голям гръб и силни ръце??? МОЛЯ?? нещо за идеалния татко май говориш.. Почети и се осведоми! Единствения плюс на жените-тежкоатлетки е най-вероятно, че могат да изстрелят бебето за 0,1 сек от утробата и после да имат сили и за едно кросфит комплексче, нищо че детенцето повече ще прилича на плъх, отколкото на човек

    ОтговорИзтриване
  13. И за да не съм голословен - прост пример:

    http://www.itsmylife.dk/wp-content/uploads/keeley-hazel-naked-1.jpg

    http://2.bp.blogspot.com/_56QOUszkKZ0/TAkBR8wHEJI/AAAAAAAAAGg/gFp6Ub73vLQ/s1600/IMG_9909.JPG

    сравнявайте..

    ОтговорИзтриване
  14. Wow Peter, what's with the hatred man.... успокой се малко.

    А така ми се искаше да постъпя разумно и просто да подмина негативизма ти.
    Не съм дорасла явно.

    По темата - много, ама много си се объркал.
    1во - проблемите ми със СПКЯ са от преди да започна да тренирам функционално и да се храня качествено, и по никакъв начин не са били предизвикани нито от високомазнинното хранене, нито от вдигането на тежести. Точно обратното - БЛАГОДАРЕНИЕ на постоянството ми в тези две области успях да преодолея синдрома.
    2ро - това, за което говориш е ТВОЯТ идеал. Не моят. Твоят идеал съвпада с наложените стереотипи и се покрива с онези 90% за които говоря. И в тази насока - благодаря ти, ти само доказваш колко е ограничена и изпълнена с негативизъм масата.
    3то - интересно ми е как в възможно да обиждаш неродено дете? Докъде ще стигнеш с низостта и омразата си - this is the lowest of the low както се казва...Явно имаш или нещо лично срещу мен, или нещо срещу силните жени като цяло. Не знам кое от двете, но те съветвам да потърсиш професинална помощ и да излекуваш огромните си комплекси.
    4то - Би било добре да се образоваш малко - тогава ще разбереш, че жените които спортуват редовно преди и по време на бременността раждат в ПЪТИ по-здрави и силни деца. Има и няколко научни изследвания, които показват, че и цялостното развитие на тези деца е по-добро (умствено, физически и психически). От личен опит - сестра ми дърпаше 60 кг тяга под наблюдението на персонален треньор (Ефтим Илиев) до 8мия месец. И й беше леко. Сега съм горда леля на прекрасно момиченце, което се роди 3,2 кг и 52 см. Сестра ми роди напълно естествено, без никакви усложнения и цялото раждане продължи не повече от 15 мин. През цялата си бременност наддаде само 10 кг, които месец по-късно вече ги няма. НЕ искам да започвам темата с бременността, но някак си съм убедена, че женския типаж, който ти сочиш за идеален, наддава средно между 20 и 30 кг по време на бременност. И ако на теб ти харесват подрусващи се сланини, увиснали меса, меки кореми и висящи ръце, на мен не.
    Моят идеал е силен, здрав, може да се набира, да прави лицеви упори, кофички и кво ли още не....Силно ме съмнява, че ти не можеш и оттам произтича целият проблем.
    Тренирай - ще ти помогне да изхабиш малко от негативната си енергия и да се почувстваш по-добре.
    5-то Ще ме прощаваш ама жената, с която си ме сравнил има ужасен плосък и увиснал задник, и хилави пилешки ръчички. Още веднъж трябва да ти благодаря - амбицира ме да тренирам още по-яростно тази вечер.

    И като цяло - бъди жив и здрав и щастлив и се надявай да не ме срещнеш някъде по улиците, защото вида на ръцете, краката и тялото ми може да ти нанесат трайни психически увреждания :)

    ОтговорИзтриване
  15. O да, какви отвратителни отвратителни момичета!
    http://men.hotnews.bg/uploads/tinymce/emily.jpg
    http://men.hotnews.bg/uploads/tinymce/vicky3.jpg
    http://men.hotnews.bg/uploads/tinymce/emily5.jpg

    Ужас направо.

    Виж, колкото и да не ти се вярва, аз наистина искам да ти помогна, не да се заяждам.

    Колкото по-бързо осъзнаеш, че си далеч от идеалната фиргура, започнеш да се харесваш такава каквато си и спреш да се обезобразяваш физически, толкова по-бързо ще намериш щастието, мира и спокойствието!

    Намери друг начин да си пълноценна за себе си, защото комплексите, вманиачаването и отхвърлянето на истината засега могат да водят до лоши физически последици, но упражнявани и налагани достатъчно дълго време може да доведат и до психични такива.

    Осъзнавай се докато е време,
    Никой не е перфектен, някой са по-надарени от други, не завиждай, не злобей, не отричай, кажи браво на хубавото и погледни най-накрая истината в очите. Да ти нямаш природните дадености, но това не значи, че трябва да си разтаковаш фамилията само и само да заблудиш разклатеното си Его, че си женствена, секси и т.н. Целта ти да преобразиш представите за еталон на красота, сексапил и женственост само и само за да се впишеш в тях рано или късно ще те тласне отвъд the point of no return(щом си падаш по чуждиците)

    Дерзай и умната!

    ОтговорИзтриване
  16. Peter,спортът не е обезобразяване, спортът е здраве и емоция.
    Не съм видяла досега трениращо момиче/жена, която да е обезобразена физически от тежестите, а ти?

    Твоят идеал за жена съвпада с образа на любящата жена-майка на нечии деца. Някой би намерил връзка с Едиповия комплекс...
    Природните дадености, които с такъв ентусиазъм коментираш, не са толкова важни, защото никой не си ги избира. Въпросът е в това, какво ще направим с тях.
    И не е много учтиво да обиждаш хора, които си виждал само на снимка и да правиш генерални заключения за физическия и духовния им мир. Самият ти едва ли изглеждаш като Аполон, ако приемем, че той е идеалът за красота и мъжественост.

    ОтговорИзтриване
  17. Полина, чак на Едипов комплекс го изкарахте само защото не кудкудяка в подходящия тон. Усещаш ли се малко що за проста овца трябва да си, че да направиш подобно изказване? Май тишината в спалнята ти се отразява зловещо. Вместо да се замислиш, защо си се докарала до състояние да обиждаш човек, който изразява свободно мнение, ти пишеш безсмислици в някакъв блог. И не, фигурата й не радва, защото жена без цици е, като село без училище - няма от къде да започнеш. Второто нещо е правенето на секс с такава жена - ми този, който ще си легне с жена, която прилича повече на момченце трябва да е някакъв латентен хомосексуалист. Като обърнеш подобна жена на задна, то спокойно можеш да ти падне, защото имаме широки рамене, мускулест гръб, никакви цици, мъжки бедра WTF! Обиждаш пича по-горе, но се замисли дали ти не си латентна лесбийка, освен ако не изръси тези глупости от женска солидарност. Тази солидарност обаче не й помага никак! Момичето очевидно си има някакви проблеми, защото се лашка от една крайност в друга, а истината винаги е някъде по средата, границата от едната до другата крайност е много тънка. Първо била дебела, после мускулеста, била свалила мускулите за "2-3 месеца", а после си качила пак, защото си ги обичала - дрън, дрън. Нали се сещаш, че да седне да води подобни размисли, да търси одобрение и т.н. в някаква страничка си е признак на проблем, който се задълбочава в един момент? Успех и си промени малко отношението към хората, защото това може да ти спести много неприятни емоции.

    tedi_dim, Има огромен бум на двугодишни деца починали от настинка, защото майките им не са по 70 кг. с крака на Римски пехотинец. По същата логика може в пристъп на ярост да пребие детето си до смърт - от статистическа гледна точка е дори по-вероятно. Колкото до детската смъртност, там има други фактори, които са определящи.

    ОтговорИзтриване