събота, 13 март 2010 г.

СПКЯ No More!

Напоследък много момичета (а и жени) ми пишат за СПКЯ-то. И затова искам да направя едно обощение, на нещата, които съм правила и ми помогнаха в преодоляването му.

Предисторията всички я знаете, както и отказът ми да вземам хормони. Апелирам: НЕ СЕ СЪЛГАСЯВАЙТЕ НА ХОРМОНАЛНО ЛЕЧЕНИЕ. Това само още повече ще задълбочи проблема и ще трябва да сте на хормони цял живот....

И така:
1. Ум и дух. В периодът, в който се прояви СПКЯ-то ми бях много нервна, недоволна от себе си, околните, всичко. Не се харесвах. И умствено и физически. Все нещо не ми беше наред - все си мислех, че съм я дебела, я прекалено мускулеста и груба. А при 61 кг и 12% мазнини, ви е ясно, че това са пълни глупости. Хранех се високомазнинно, но изключително ограничено. Кон с капаци - хранех се с масло, месо, яйца и тук таме някои млечни продукти.
Не се хранех достатъчно, а тренирах много. И ето ти порочен кръг - нехаресване-малко храна + много тренировки - неспане - кортизол - нервност - още нехаресване - вманиачаване в образа в огледалото - нежелание за секс - кофти хормони - лека депресия и и и и и ...... Голяма част от СПКЯто е в мозъка. Да не кажем всичко. Трябва да се приемем такива каквито сме - тук и сега. И да се обичаме. Да мислим конструктивно- да, искам да променя някои неща по себе си. И МОГА! Искам = мога. Колкото повече се взираш в едно нещо, толкова повече кусури ще му намериш. Не е най-важното колко сланина имаш по себе си (това и преди съм го казвала). Защото формата е преходна. Днес си много чист, след 2 седмици вече си мазен :) Важна е функцията - важно е здравето. Едно здраво тяло, което е тренирано и нахранено с истинска храна, винаги изглежда добре. То блести. Когато умът се успокои, тялото го следва. Не мислете за килограми, калории, проценти, сметки и така нататък - това само усложнява нещата още повече. Let it go. Наслаждавайте се на живота.
Когато фокусът се измести към друга гледна точка, а не към външния ви облик, всичко си идва на мястото.
2. Спрях приема на кофеиновосъдържащи храни и напитки. Кофеинът дърпа калция от тялото. А калцият е от изключително значение за синтеза на стероидни хормони.
3. И в тази насока - завишиш приема на калций. Но калций не от купешки млечни продукти, а от яйчени черупки. Тук идва място за прочутата бабешка рецепта за органичен калций:
Черупките на 10 домашни яйца се накисват в сока на 9 лимона за 3дни. Полученото се прецежда и се претегля. Прибават се толкова, колкото тежи грама мед и коняк. Всеки ден по 3 сл :) с храна.
4. Спрях приема на пастьоризирани млечни продукти. Защото пастьоризацията освен, че убива по-голямата част от ензимите в млякото, прави и минералите неусвояеми. Тестът за успешна пастьоризация на млякото е в това, дали се съдъжа ензимът фосфатаза. Фосфатазата е основен реактор за абзорбцията на калций. За повече инфо: www.westonaprice.org/milk-it-does-a-body-good.html
Мляко - проверено и непреварено :)
5. Увеличих приема на витамин Д. Също от изключителна важност за синтеза на стероидни хормони в тялото. Витамин Д се синтезира от кожата при излаз на слънце. Няма слънце, няма витамин Д. Cod Liver oil или масло от черен дроб на треска е добър източник. Зимата - абсолютно задължително.
6. След консултация с хомеопат започнах прием на лутеин - по 5 гранулки под езика 30 мин след хранене, всеки ден в продължение на 2 седмици. Направих 3 цикъла.

И търпение. Както виждате не е кой знае колко и кой знае какво. Но аз отчитам, че умствената нагласа е най-важна в моят случай. Нехаресването и недоволството от себе си ТРЯБВА да изчезнат. Има много начини - но целта е една - да започнем да се обичаме.

Това са нещата, които ми помогнаха на мен. След 3 месеца цикъла ми дойде. Засега всико е наред. И ще бъде.

Надявам се да ви помогнат и на вас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар